7 Nisan 2014 Pazartesi

Sizin ilişki eskimiş canısı, yenisini verelim mi?


Hiç kimse bir ilişkiye bitecek diye başlamaz, değil mi? Ha o kadar ileri derece de farklı bakış açısı olan insanlar yok mu, var ama konumuz onlar değil. Ay bak şimdi aklıma K, geldi. Gerçi o ilişki adamı değilim diye ortada gezip gerçek aşkın peşindeydi en son, o da ayrı konu. Neyse yaaaaa.....
Ne diyordum. Hah, kimse bir gün ayrılacağını ya da öyle bir noktaya geleceğini düşünerek bir ilişkiye başlamaz. Aşk güzel şey, kabul edelim. Sevilmek, sevmek, sevdiğinle bir şeyler paylaşmak. Ama bir süre sonra sevgilinle öyle bir noktaya gelebilirsin ki artık uyuşamadığınızı, anlaşamadığınızı, ya da sürekli kavga ettiğinizi fark edebilirsin. E haliyle ayrılırsın, sonra bir şekilde ya yok ben onsuz yapamıyorum yaaaa. Yok yok ben hala deli gibi seviyorum, diyip sevgilinle tekrar barışırsın. Bu kronik bir rutine döndüyse de s.çtın kusura bakma. Olur o ilişki sana yalama ilişki. Yalama ilişki de benim tabirim. Bir ayrılıp, bir barışan çiftlere takıyorum bu lakabı. Kimsenin hayatı beni ilgilendirmez de, bende de bu gözlem olmayaymış n'apıyım. Hem onu yazma, bunu yazma derken bana yazacak malzeme kalmazdı. Kimsenin ilişkisinde değilim arkadaş, ben örneklerin çokluğuna bakarım.


Şu bahsettiğim yalama ilişki evresi çok saçma sapan bir durum aslında

Evre1: Her kavga da, her ayrılışta tüm fotorafları silmek

Bir de artık günümüz teknoloji ve sosyal medya çağı. (O nerden çıktıysa...) Yani artık sevgilinle fotoraflarını telefondan, bilgisayarından sildiğin yetmiyor gibi birde sosyal medya hesaplarından silmekle uğraşıyorsun. Facebook, twitter, instagram,  pinterest diye diye bu liste uzar gider.... Ha bir de foursquare var değil mi? Değişik değişik yerlerde check-in yapıp sevgilini etiketleyip "aşkımlaaa gezmelerdeyiiiiizzz" diye bir not yazıyorsun. Ya da am at AŞK, MUTLULUK falan yapıyorsun check-in'ini. Yani düşün kaç tane hesabın varsa o kadar farklı yerden sileceksin resimleri, ölme eşeğim ölme

Evre2: Facebookta ilişki durumunu İLİŞKİSİ YOK yapmak

İlişki başlanırken o mutlulukla, hevesle bilmem kiminle ilişkisi var diye değiştirdiğin ilişki durumunu ilişkisi yok olarak değiştiriyosun. Bildiğin "artık bekarımmmm!" demenin sosyal medyadan duyurusu gibi durmuyosa da ben de bişey bilmiyorum. Hayır o zaman ilişki durumunu gizle, ne diye millete yayarsın ki yani. Aman neyse benim mi ilişkim.

Evre3: Bu sefer kesin bitti demeler

Özellikle ortak arkadaşlarınız varsa şöyle bi muhabbet geçmesi muhtemel;

-Kanka niye ayrıldınız ya, noldu yine?
-Olmuyo oğlum/kızım çok üstüme geliyo yaaa, sıkıldım artık, bıktım. Zorlamanın alemi yok valla. Bu sefer kesin bittti. Herkes yoluna.

Evre4: Biz barıştık

Ne barışması ya, ne barışması yani? Sen resimlerini sildiğin, facebookta ilişki durumunu ilişkisi yok olarak değiştirdiğin, o sözde onsuz yapamadığın ilişkinde ki ayrılığı barışmak olarak mı görüyorsun? Biz ne küsmeler gördük, böyle barışmaları olmadı hohoy demek istiyorum böyle bir şey duyunca. Resmen ayrıldın, tekrar sevgili oldun. Hani bu daha uygun bir cümle oluyor.


Böyle bir olay yaşamadım desem yalan söylerim. Şahsen sen mi yaşadın derseniz, hayır. Bırak daha ilişkiye başlayayım, ayrılık evrelerim şurada dursun. Amaaan takmıyorum, hayat bana güzel. Acı çekmiyorum en azından heyt bee! Neyse bir arkadaşım vardı. Ona da S diyelim. S bir kızla bir seneye yakın çıkıyor. Bunların arasını da bir arkadaşımız yapmıştı. Kız bizim S'yi beğeniyor falan bizim arkadaşa yalvar yakar bana bu S'yi ayarla diyor. Neyse bunlar buluşuyor. Kız alttan giriyo, üstten çıkıyo çocuğu kendine bağlıyor. O günden sonra da bir yıla yakın çıkıyorlar. Yahu elin kızlarına bak be demeden duramıyorum maalesef. Bildiğin bizim oğlan öylesine gitti yani....
Başlarda gayet iyiler, bizim ki facebook'a aşktan ölücem tarzı resimler koyuyo bu kızla, sarmaş dolaş. Daha sonra bunlar ufaktan ufaktan kavga etmeye başladılar. Kimse takmıyor tabii "S ve F ayrılmaz olum, onlar baya bağlılar bir birlerine" falan filan.... derken bunların ilişki tam üstte yazdıklarım gibi yalama ilişkiye döndü. Hatta bu lakabı onların ilişkilerinden buldum diyebilirim. Bir ayrıl bir barış, iki ay çık, bir ay ayrıl gibi saçma sapan bir şeyin içine girdiler. Bizim de artık "ayrılmaz onlar" dediğimiz ilişkileri "kesin yine ayrıldılar"a dönüştü. Baktım S üzülüyor falan ama sanki ilk ayrılıklarında yaşadığı üzüntü yok. Bizim kızda gururlu kadın ayaklarında ama o bizimkinden daha tedirgin gibi. Bir gün konuştum bizim S'yle. "Ya B, bir seneye yakın çıkmışız. Haliyle onla yaşadıklarım var, alıştım yani. Şimdi yeniden biriyle tanış, sev, güven ohooo..." falan gibi tamamen her şeyi ortaya seren bir laf etti. F, S'nin bir seneye yakın birlikte olduğu sevgilisiydi. Onu tanıyordu, F de S'yi. Bu ilişki alışkanlığa dönüşmüştü işte. Bir birleri olmadan yapamadıklarını zannediyorlardı oysa asıl doğru olan bir birlerine alışmaları ve ayrıldıktan sonra olan düzeni kabullenmemeleriydi. Hırs da vardı....

Toparlayacak olursam her zaman şunu düşünürüm bir ilişki ciddi anlamda bittiyse (yazdığım evrelerin gerçekleştiği bir bitiş gibi) bitmiştir. Hani bir söz var "giden gitmiştir, gittiği gün bitmiştir" diye. Çok doğru bir söz. Eğer kaç yıllık olursa olsun sevgilinle ilişkin o ya da bu şekilde bitiyorsa ortada belli bir sorun olduğu için bitiyordur. Zaten ettiğiniz ufak tefek kavgalardan bile ortada bir sorun olduğu ortadadır. İlk ciddi kavgadan sonra barışılıp, tekrar ayrılıyorsanız da kusura bakma demek ki ortada hallolmayan bir sorun var ki, üzülerek söylüyorum maalesef bir ilişki de büyük bir sorun varsa o sorun hallolmuyor. Çünkü karşındakini değiştirmeye çalışmak çok gereksiz bir şey bence. Beni böyle sevdiysen, kabul ettiysen, beni neden değiştirip başkası gibi yapma derdindesin ki? Anlaşamamazlık sorunumuz varsa anlaşamıyoruzdur. Anlaşmamız için kırmızı ve yeşil elmaya dikiş tutturmaya çalışır gibi sürekli boş yere çabalamanın anlamı var mı, yok. Yani canımlar kısacası; bir ilişki de "yürütemıyoruz" lafı geçtiyse o gemi gitmez. 

Ve bana soracak olursanız ayrılır ayrılmaz yukarıda yazdığım evreleri yapan biri için o ilişki çoktan bitmiştir, fark edemiyordur, anlaması gerekiyordur, anlayacaktır vs vs. Çünkü şahsen bir insan sevdiği kadınla/adamla olan fotoraflarını tüm hesaplarından öyle gözü kapalı pat diye silemez. İçim gider benim ya....!! En fazla içimde hiç bir şey kalmayacak, her şeye karar vereceğim ve onsuz bir hayata başlayacağım zaman silebilirim. Ben ilk aşkımın fotoraflarını bile iki sene sonra silebildim yani. Tamam herkes benim gibi olmayabilir ama bence fotorafları silmek bile büyük bir işaret. Ha anıları kolay silebiliyorsan, artık değerli görmediğin içindir ya da daha kötüsüdür: o anıların çok fazla etkisinde kalmamışsındır.



Belki de bitmesi gerekiyordu. Belkilerle yaşanmaz ama bitmesi bir mesaj olamaz mı?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder